Pages

Sunday, September 11, 2011

Aku ??


Assalamualaikum....


Tadaaaa... Nak citer sikit tentang diri aku.. Nama dalam IC aku Noralyani Bt Abdullah. Sedap x nama nih.. hehehe..  Nama ni mak aku admire sejak zaman sekolah lagi tau. Feeling2 nanti kalau dapat anak pompuan nak bagi nama nih.. muahaha.. Just call me Yanie tapi ada juga org panggil aku Nanie. Mana2 pun ok la.. Orangnya tetap sama. xdak beza pun.. Berumur.. hehehe.. jengjeng .. dah tua makcik ni.. Dah masuk angka tiga di depan tu kira dh tua la .. huhuhu..
  •  Dilahirkan Di Penang. Membesar pun di Penang. Berkahwin pun dengan orang Penang. Stay pun di Penang. Bekerja pun di penang jugak.. wahwah... Penang sejati aku nih.. nampak sangatla aku ni macam katak bawah tempurung. huhuhu.. tapi aku bukanla anak mami Penang tau. Dah jadi penang celup dah.. hahaha.. Berdarah campuran Melayu + cina + jawa + ada mamak2 sikit.. sebab tu la muka aku jadi cute macam lani.. kekeke... perasan da...


  • Bersyukur dilahirkan sebagai umat Nabi Muhammad swt.. Alhamdulillah.. Islam agamaku. Malaysia tumpah darahku.. Amin..




  • Aku ni bukanla seorang blogger tegar. Cuma terikut2 dengan adik aku yang rajin sangat menghapdet dia punya blog...  Senang cakap .. jeleous tgk blog dia.. hehehe.. Apa yang aku rasa nak tulis.. aku just tulis ja.. kalau malaih.. aku terjah menerjah blog orang jer.. ngeh2..


  • Already married dan mempunyai sepasang cahayamata.. Isteri kepada Azman Bin Abdulah.. Tgk samakan nama ayah aku dengan nama father in law aku ni.. ngeh2.. Laki bini anak pak dolah da.. hahaha.. kalau orang kata dua beradik percaya x?.. Dulu masa dalam kad kahwin kami meriah dengan nama Abdullah ni. Sebelah my hubby lagi best.. Ayah dengan Tokwan my hubby dua2 nama Abdullah.. Campur dengan nama pengantin lagi.. Berderet2 dengan nama Abdullah.. kekeke.. kebetulan kan.. jodoh katakan.. ngeh2..


  • Aku seorang yang happy go lucky.. boleh bercerita tentang apa saja.. kongsila apa saja cerita.. aku sedia mendengar .. sedih ker.. happy ker.. aku sanggup menjadi pendengar yang setia..


  • Seorang yang friendly.. tapi mula2 kenal kena la jual mahal sikit.. diam jer.. ceh.. nmpak sangat poyo.. Lakonan semua tu.. haha.. dah kenal.. barula muncul perangai aku yang sebenar tapi aku ni dikategorikan dalam orang yang baik2 la jugak.. kuakua.. yer ker?..  Tapi sebagai manusia aku juga x pernah lari dari kesilapan kan.. kan..


  • Anak sulung dalam 5 adik beradik perempuan.. Seorang kakak yang agak cerewet dan pot.. pet.. pot.. pet.. kuat berletiaq.. hehehe..  tapi boleh menjadi kakak yang baik untuk adik2 aku.. Tak percaya try tya adik2 aku.. dush2.. hehehe..


  • Seorang Pembaca novel tegar.. Amat cintakan novel tapi kalau suruh aku menulis memang bukan bidang aku.. Tak pandai langsung.. Tambah2 kalau novel yang sedikit mengganggu emosi.. tersentuh beb.. sob2..cepat sangat aku ni mengalirkan airmata.. dush2.. aku memang macam ni.. selalu emo.. huhuhu..


  •  Agak penakut... Kalau tengok citer hantu.. mau terjerit2.. padahal suspen jer lebih.. ngeh2..


  • Tak suka mencuba.. dalam erti kata lain takut nak mencuba sesuatu.. Contoh macam makanan la senang sikitkan.. Bagila apa saja makanan yang aku x makan dan aku xkan cuba pun.. ntah.. takut agaknya.. sedangkan makanan tu sedap.. rugi2.. tapi xpa.. akan aku kikiskan sedikit demi sedikit.. nak cuba jugak.. Linda.. U wait n see ya... muahahaha...


  • Tak boleh tengok umah aku bersepah.. mesti berdesing telinga orang yang dengar aku dok pot.. pet.. tu.. Penyakit aku ni dah terjangkit dengan adik bongsu aku.. pantang kotor sikit.. dengarla suara makcu Izzati tu.. Asyik pegang penyapu ja.. hehehe.. Tapi ok gak umah pun xdak la kotor sangat kan.. kan..


  • Bersyukur sangat dikurniakan suami dan anak - anak yang baik.. penyeri hidup aku.. Nak jadi anak yang sentiasa hormatkan orang tua.. Moga bahagia milik kami sekeluarga n untuk kawan2 semua jugak. Tak lupa dikurniakan kesihatan yang makin baik untuk kami.. Aminn...That's all...




Hehehe.. Inilah Aku.
 Lyanie Abdullah..

No comments:

Post a Comment